Principalele acte pe care un angajator trebuie sa le faca salariatului
1. Registrul general de evidenta a salariatilor: se completeaza si se transmite inspectoratului teritorial de munca în ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele: elementele de identificare ale tuturor salariatilor, data angajarii, functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din România sau altor acte normative, tipul contractului individual de munca, salariul, sporurile si cuantumul acestora, perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, perioada detasarii si data încetarii contractului individual de munca.
Noul registru astfel intocmit se va depune pana pe data de 15 decembrie 2011 la Inspectoratul Teritorial de Munca de pe raza municipiului de care apartine firma.
2. Dosarul personal al angajatului cuprinde urmatoarele documente:
- actele intocmite la angajare
- contractul individual de munca
- actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificari ulterioare
- suspendarea si încetarea contractelor individuale de munca, acte de studii/certificate de calificare, precum si orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii în registru
3. Intocmirea regulamentului intern care cuprinde urmatoarele categorii de dispozitii
- reguli privind protectia, igiena si securitatea în munca în cadrul unitatii
- reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al înlaturarii oricarei forme de încalcare a demnitatii
- drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor
- procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor
- reguli concrete privind disciplina muncii în unitate
- reguli referitoare la procedura disciplinara
- abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile
- modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice
- criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor
In cazul angajatorilor nou infiintati termenul de intocmire este de 60 de zile de la data dobandirii personalitatii juridice.
4. Eliberarea la cerere a tuturor documentelor care atesta calitatea de angajat
5. Asigurarea confidentialitatii datelor cu caracter personal ale angajatilor